Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Prima experienta de semi-maraton

1.95K 2

Din cauza ca am fost ocupat cu o nunta astea 2 zile nu am apucat sa postez rezultatul meu la primul semi-maraton :D. Nu este unul tocmai stralucit, am reusit sa scot 1h si 32min la semi-maratonul de la sf. gheorghe. Nu este un timp grozav, dar promit sa ma antrenez mai tare ca sa adaug la medalia de participant si o cupa la viitoarele maratoane sau semi-maratoane.

Per total sunt foarte incantat, a fost o experienta frumoasa, si un sentiment placut la trecerea liniei de sosire. In acelasi timp a fost si motivant vazand persoane mai in varsta ca mine cum alergau in fata mea si persoane de peste 40 de ani care m-au devansat cu un tur ( felicitari VICTOR VLAD, sper sa ajung si eu la performanta asta ).

Am avut deasemenea placerea sa il intalnesc pe Dr. Serban Damian, administratorul site-urilor doctor.info.ro, slabire.info.ro, superfit.ro si unul din membri fondatori ai RO CLUB MARATON ( unde sper sa devin si eu membru 🙂 ). Mi-au placut mult tricourile cu care erau imbracati membri clubului, dadea o nota de unitate si profesionalism :).

Lectii invatate

Nu stiu cat de bune si corecte sunt, dar sunt niste lucruri pe care le-am dedus sa spunem in urma acestei experiente si pe care o sa incerc sa le aplic.

1. Antrenament, Antrenament, Antrenament

In primul rand am invatat ca pentru a ajunge pe podium trebuie sa muncesti, mult mai mult decat am facut eu pana acum. Am aflat de la “elderi” din acest sport ca ei se antreneaza aproape zilnic avand maxim 15-20 de zile pe an in care nu o fac. Asa ca mi-am propus si eu sa aplic acesta regula, si vom vedea cate zile fara antrenament voi avea eu pana la anul :)).

2. Prima jumatate e una din partile cele mai grele

Asta a fost valabil pentru mine si nu stiu cat de mult se aplica la alti sau si pentru mine la maraton unde presupun ca ultima parte va fi cea mai grea. Prima jumatate a fost destul de grea atat fizic cat si psihic. Startul a fost destul de rapid in comparatie cu ce eram eu obisnuit, si am incercat sa ma tin dupa 2 persoane insa pe la km 9 nu am mai reusit, apoi mi-am tinut ritmul meu. A fost destul de dificil pentru ca simteam foarte obosit, si m-a tot gandeam ca nici nu am ajuns la jumate. Dupa jumatea cursei parca si-au intrat si picioarele in ritm, nu mai simteam oboseala si am mers destul de bine pana la final.

3. Cauta mereu jackrabbit

In timpul cursei am incercat mereu sa am in fata pe cineva dupa care sa ma tin, un jackrabbit, la fel ca la cursele cu caini :). Si pentru mine asta a fost destul de motivant, insa la un moment dat cei 2 tipi dupa care m-am tinut au luat-o mai tare si nu am mai putut tine ritmul cu ei. Apoi am tot tras sa depasesc pe cei din fata mea, insa ultima tura am alergat aproape singur … neavand pe nimeni in fata, ceea ce era destul de aiurea cel putin pentru mine, si m-a incetinit din cate am vazut apoi pe ceas.

4. Seteaza ceas-ul sa afiseze doar pace-ul

Asta e mai mult o regula personala cred. Am prins obiceiul sa ma uit destul de des la ceas pentru am verifica ritmul, insa uitandu-ma vedeam automat si distanta, ceea ce mai ales la inceput era destul de descurajant vazand ca abea trecuse 2Km sau 3. De aceea la urmatoare curse am sa setez ceasul sa imi arate doar timpul si ritmul.

Concluzii

Cam astea au fost gandurile mele despre aceasta experienta, concluzia fiind ca mai am de muncit insa e o munca pe care o fac cu din ce in ce mai mult drag. Sper poate sa mai conving pe cineva din bacau sa prinda acest microb si sa am un partener de antrenamet. In final cateva poze de la semi-maraton :).

2 Comments

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.