Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

un nou push / antrenament pentru maraton

2.04K 5

Astazi am facut un nou push pentru maraton, mai exact o cursa de 28Km cu un timp de 2h 30 ceea ce e nu e prea bine. Spre final scazusem la aproape 6:40 min pe km, desi eu planuiesc sa ajung la 5:15min pe Km mediu pe tot timpul maratonului :)). A fost destul de greu mai ales la sfarsit, asta din cauza traseului ales care includea un deal la sfarsit, cam masochist ar zice unii :D.

Cu ocazia asta am mai invatat inca cateva lectii. O sa le scriu si aici, insa ca un avertisment ele sunt personale, si posibil gresite :)). Nu stiu daca sunt cele mai bune sfaturi pentru altii, probabil ca nu, insa la fiecare cursa descopar mici lucruri care ma ajuta la imbunatatirea timpului sau a “confortului” in timpul cursei. Asa ca numaratoarea incepe :).

1. Distantele lungi alergate par mai scurte decat in masina

Suna paradoxal nu ? Ei bine eu patesc asta mereu, si nu e din cauza ca sunt eu nustiu ce alergator. De fiecare data cand imi propun un antrenament mai lung, imi fac un traseu in cap si apoi ma apuc sa il fac pe google maps, si de fiecare data e mai scurt decat credeam. Si de data asta am patit la fel.
Imi facusem in cap un traseu pe care l-am facut cu masina de multe ori si ma gandeam ca tb sa fei cel putin 30 Km, ei bine erau doar 24 si a trebuit sa mai adaug o portiune ca sa obtin 28Km.
Aseara eram chiar uimit, cum portiunea aia are doar 5Km, mi se parea extrem de lunga in masina :))

2. Fresh music

Inainte imi facusem un playlist pe care il ascultam cand alergam, dar azi am incercat ceva nou, am dat un big suffle si cred ca am procedat corect, cel putin pentru mine a mers, e mai amuzant sa asculti melodii noi, si parca daca asculti aceleasi melodii e cam plictisitor, dar cand ai melodii noi parca te mai invigoreaza un pic, mai ales daca e una care iti produce retrairea unei amintiri frumoase 😀
De acum tb sa imi reimprospatez playlist-ul de pe ipod, e cam vechi :)) si aproape ca am invatat versurile.

3. Trasee noi si continuu

Antrenamentele pe care le fac sunt deobicei facute in parc, insa e cam plictisitor sa tot alergi in cerc si putin cam demoralizator cand incepi sa calculezi cate ture mai ai. Asa ca realizarea unui traseu dintr-un singur lap merge mai bine pentru mine, mai ales daca e unul pe care nu l-am facut pana atunci pentru ca imi e greu sa apreciez cat mai am pana la final :))

4. Its all in the mind

Cam asta spun ca e si ideea unui maraton spun “the elders”, mind over body, asta am descoperit si eu azi mai mult decat in alte ocazii. Un lucru pe care l-am incercat a fost sa alerg “de placere” adica sa nu ma gandesc ca trebuie sa alerg X km.
Asa ca la inceput am inceput sa ma gandesc la anumite lucruri, schitam in cap anumite planuri, imi faceam agenda pentru saptamana viitoare, si in scurt timp ma uit la ceas si raman fara glas, aproape 10 Km :D. Asta m-a ajutat si la final, cand corpul incepea sa comenteze un pic, cand a trebuit sa imi pun mintea sa se gandeasca la altceva, sa “uite” un pic de semanalele de oboseala primite de la picioare.

5. Hidratare

Desi imi place sa alerg pe trasee noi, un lucru important pentru mine e sa ma gandesc dinainte ce magazine am prin zona, de unde as putea sa cumpar de baut. Asta e cu atat mai important daca aveti o bautura preferata, sau nu neaparat prefereata dar aveti anumite bauturi pe care le evitati.
E foarte important sa te hidratezi bine, si nu vrei sa te trezesti ca ajungi la un magazin tot insetat, transpirat de sperii vanzatoare si o intrebi de gatorade ca si cum o intrebi de nustiu ce inventie. Atunci ramai sa bei apa sau in cel mai rau caz Cola. Sa nu ma intelegeti gresit, imi place cola ca oricarui programator dar nu cand alerg :D.

Cam astea au fost impresiile de la antrenament :D.
Cheers

PS: poate mai scriu si eu urmatorul post despre ceva munca .. ca transform site-ul asta sau ce-o fi el in unul cu tema de maraton :))

5 Comments

  • sorin says:

    salut. te-am gasit cautand incaltaminte pentru alergat. am niste botosi luati din targ si nu me simt deloc bine in ei. am reinceput sa alerg dupa 14 ani de “stat”. alerg constant cate 6 KM pe seara cu 3 pauze. nu stiu daca fac bine dar fara pauze nu se poate. am 2 saptamani de cand alerg si deja ma simt alt om. nu mi-am propus sa alerg la marathon – nu inca 🙂 – dar o fac pentru mine. ideea e ca as vrea niste informatii despre incalzire pe care eu o neglijez constant. exercitii si daca se poate timp alocat inainte de alergare. mersi si spor

  • sorin says:

    salut. te-am gasit cautand incaltaminte pentru alergat. am niste botosi luati din targ si nu me simt deloc bine in ei. am reinceput sa alerg dupa 14 ani de “stat”. alerg constant cate 6 KM pe seara cu 3 pauze. nu stiu daca fac bine dar fara pauze nu se poate. am 2 saptamani de cand alerg si deja ma simt alt om. nu mi-am propus sa alerg la marathon – nu inca 🙂 – dar o fac pentru mine. ideea e ca as vrea niste informatii despre incalzire pe care eu o neglijez constant. exercitii si daca se poate timp alocat inainte de alergare. mersi si spor

  • […] un post anterior despre un antrenament de maraton cineva m-a intrebat despre cum fac incalzirea, si m-am gandit sa ii raspund aici pentru ca acest […]

  • gabi solomon says:

    salut sorin,

    ma bucur ca ai descoperit acest sport mai putin practicat in Romania.
    de asta m-am apucat si eu de el, am vrut sa testez si eu daca cei care spuneai ca se simteau mult mai bine cand alergau nu luau iarba sau altceva 😀

    cat despre incalzire am pus un articol acum cateva minute :
    http://www.gabrielsolomon.ro/incalzire-stretching-inainte-de-antrenamente-de-alergare/

  • gabi solomon says:

    salut sorin,

    ma bucur ca ai descoperit acest sport mai putin practicat in Romania.
    de asta m-am apucat si eu de el, am vrut sa testez si eu daca cei care spuneai ca se simteau mult mai bine cand alergau nu luau iarba sau altceva 😀

    cat despre incalzire am pus un articol acum cateva minute :
    http://www.gabrielsolomon.ro/incalzire-stretching-inainte-de-antrenamente-de-alergare/

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.