Maratonul MTB muntii ciucului 2009

Un pic cu intarziere pentru ca am asteptat sa ma si pozele 😀 am sa ma laud cu prima experienta adevarata de maraton MTB.
Desi aveam un pic de experienta cu duatlonul de la Brasov, si cu prima evadare, asta pot sa zic ca a fost primul maraton de MTB.

Pre Race

Dupa un pic de lupta cu controlorii de tren am reusit sa o dau la pace si sa ma lase sa plec cu bicicleta in tren. A trebuit sa o pazesc pe culoar aproape toate cele 5 ore de drum dar asta cred ca face parte din experienta :).
Am ajuns cu intarziere pe la 22:45 in miercurea ciuc asa ca am dat jos repede bicicleta si am pedalat spre pensiune unde doamna de la receptie m-a astepta ( m-a injurat probabil un pic, eu am zis ca ajung pana la 22:30 si am ajuns pe la 23:10 ). M-am cazat intr-o camera la mansarda, era aproape luna plina luna se vedea perfect prin geamul de la mansarda ( i know it sounds gay, or werewolf-ish but me like full moons ).

Race day

Ca deobicei inainte de o cursa se intampla ceva foarte special pentru mine, reusesc sa ma trezesc devreme, si chiar fara cele 3-4 alarme necesare intr-o zi obisnuita. Asa ca m-am trezit pe la 7:30 ( dimineata da 😛 ), era superb afara, spre norocul meu prognoza meteo nu s-a potrivit si prin geamul
Cursa s-a tinut in miercurea-ciuc cu plecare din piata centrala, unde inca de dimineata se vedeau bicicletele cum se strang precum ciupercile. Spre deosebire de prima evadare aici se vedea o oarecare stafeta, se vedeau ca oamenii de aici nu erau chiar amatori.

20090606-IMG_2856

Dupa ce m-am gandit un pic in ziua dinainte am decis sa ma inscriu la cursa de 41km cu diferentã de nivel 1.122 m.
Dupa ce m-a inscriu ( cu putine dificultati pentru ca la inceput am gasit doar formularul in maghiara 😛 ) si ma uit un pic peste traseu, ma intalnesc cu colegii de la Ro Club Maraton.

20090606-IMG_2861

20090606-IMG_2880

Discutam un pic inaite de cursa, ne uram noroc si ne asezam la linia de start.
De data asta m-am pus si eu un pic mai in fata, ca am zis sa nu mai fac ca la prima evadare unde a trebuit sa ma chinui mai la inceput sa tot depasesc ( ma credeam viteaz inainte de cursa 😛 ).
5 … 4 … 3 … 2 … 1 … START
20090606-IMG_2926

Za Race

Plecam intr-un pluton destul de strans, si usor pe portiunea de sosea incep sa mai depasesc cateva persoane din fata mea. Dau drumul la ipod un pic mai tare ca sa imi intr-u in ritm 🙂 … si dau la pedale. Incep sa ma gandesc daca am facut bine ca m-am bagat la cursa de 41Km, poate ca aia de 82 era totusi mai palpitanta si mai challenging. Insa nu ajung prea bine sa imi conturez gandurile ca iesim usor de pe sosea si maratonul adevarat incepe. In fata era primul deal, asa ca schimb pe o viteza mai mica si incerc sa tin pasul cu cei de langa mine.
Nu stiu daca a fost ales cu premeditare de catre organizatori, dar acel prim deal pentru mine a fost partea cea mai grea din traseu :)), dupa ce nu am mai putut si am inceput sa imping bicicleta la deal ma bucuram ca nu am ales cursa de 82 de km :)).
Dar a trecut si dealul asta si apoi incet incet traseul s-a stabilizat si am inceput sa imi intru in ritm. Au mai urmat si alte dealuri mari dar deja eram in modul de cursa si parca au fost mai usoare de urcat. Erau si ele destul de dificile mai ales cand vedeam in fata ceva ce mi se parea ca o portiune dreata ca apoi cand ajungeam acolo sa vad ca imediat dupa curba urma alt deal :(.
Cred ca urmatoarele dealuri dupa primul au fost mai usoare pentru ca trecusem de primul si stiam ca dupa un deal mare urmeaza si o coborare. Erau ceva aproape masochist, aproape ca iti placea greul la urcare, pentru ca stiai ca urmeaza valea:).

La vale era superb, am incercat sa urmez un pic intructiunile din cartea de MTB pe care am citito ( nu rade asa invata geekul despre orice din carti si forumuri ), adica sa stai ridicat in pedale, cu genunchi putin flexati si cu corpul usor in spate si sa uiti de frana.
Cateodata mergeam cu o viteza inconsitent de mare ( cel putin asa parea pentru mine ), si incercam sa imi alung orice gand de ce s-ar intampla daca as ateriza fortat :-P.

Incidente

Din fericire nu am avut nici un accident, nici macar o cazatura mica, doar mici dezechilibrari si una mai mare.

Una la care veneam cu viteza si am intrat foarte tare intr-o curba si mi-a patinat roata din spate urat, de eram la un moment dat cu un picior pe pedala si cu unul parca faceam echilibristica toate in timp ce incercam sa ma mentin pe drum. Am avut noroc ca tipul care era in spatele meu a incetinit si nu a intrat in mine in timp ce faceam echilibristica pe tot drumul. Am avut noroc ca nu am cazut si nici macar nu am pus piciorul jos sau sa ma opresc ( eu cred ca defapt de vina au fost reflexele rapide ale Innner Shaolinului NinjaInPHP 😛 )

Tot la o coborare rapida am mi-a cazut si ipod-ul si a tb sa ma intorc sa il caut :(.

Final

Gata ca am scris destul si ma cearta lumea ca ma laud prea tare. Dupa toate astea am terminat in 2h:38, cel putin asa am reusit sa vad pe foaia celui care nota la finish, insa nu stiu inca locul ca nu se contabilizase. Eram plin de noroi din cap pana in picioare, nu prea se vede bine in poza, dar eram oleaca ( imi placea sa trec cu viteza prin balti de mic copil spre ghinionul mamei ).
20090606-IMG_2975

Campion la adunat noroi insa a fost un alt coleg care cica a reusit performanta sa se “intersecteze” cu un ciclist exact intr-o balta
20090606-IMG_2996

Mici concluzii

Lectii de la competitia asta:
– trebuie sa imi iau niste genunchiere si cotiere ( data viitoare poate inner shaolinul se joaca counter si uita imi mai sara in ajutor )
– imi mai trebuie putina experienta pana sa ajung sa ma tin de baieti la deal
– trebuie sa imi iau un mp3 mai mic 😛
– me really really like MTB 🙂
– maratonul a fost superb ca si traseu, nu stiu cum a fost anii trecuti, dar asta a fost super tare.

Gata acum chiar am terminat.
Felicitari tuturor cu care am fost la maraton, Imi cer mii de scuze dar am o mare problema cu numele si ca sa nu uit pe cineva sau sa pocesc numele cuiva nu o sa fac nominalizari :(. Sper sa ne vedem si la Tusnad si promit sa imi iau o foie de hartie si sa imi notez ca sa nu le uit 😛

Cheers.

PS: copyright pentru poze : Radu … albumul complet de poze aici

Share your love
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Articles: 1217

7 Comments

1. Felicitari Gabriel !
    si la cat mai multe curse de MTB
    in tren: sa fi incercat o varianta in care sa-ti legi bicicleta cu un lant, cu cheie sau cifru
    Ref. cartea de MTB: poate mi-o dai si mie (daca e online / pe net).
    Si nu-i nimic de ras, nimeni nu se naste invatat. Eu de exemplu am aflat de pe net cum se alege bicicleta (functie de inaltime) abia … dupa ce am cumparat-o 😉
    Oferta de concursuri MTB pare foarte bogata; atata doar ca distantele sunt cam mari fata de Bucuresti (Medias, Resita, Sibiu, Tusnad…)
    S-auzim de bine !

2. Felicitari Gabriel !
    si la cat mai multe curse de MTB
    Ref. cartea de MTB: poate mi-o dai si mie (daca e online / pe net).