Cum iti imbunatatesti viteza de alergare ?

De cand m-am apucat de alergat m-am pus si am tot citit mereu pe diverse site-uri pe internet despre teoria acestui sport ( da, are si un pic de teorie nu doar alergi de nebun :)) ). Si astazi am dat peste un nou termen exercitii pliometrice (plyometrics).

Plyometrics este un tip de exercitiu / antrenament gandit pentru a produce miscari rapide si puternice, si a imbunatatii functiile sistemului nervos ( se refera la timpi de reactie al muschilor 😉 ) si sunt folosite pentru imbunatatiirea performatelor intr-un numar foarte mare de sporturi. Exercitii pliometrice in care muschii sunt intinsi si contractati in secvente foarte rapide, se folosesc de puterea, elasticitatea muschilor si a tesuturilor din jurul lor pentru a sari mai sus, alerga mai repede, a lovi mai tare, in functie de sportul pentru care sunt folosite.

Suna cam complicat nu-i asa ? Cel putin pentru mine, asa ca m-am apucat sa caut ca deobicei pe youtube, cum poti sa inveti mai repede decat vizual.

Si am gasit acest video despre bazele exercitiilor pliometrice si am ramas uimit, credeam ca e nustiu ce exercitiu secret.

Mai tineti minte orele de sport de la scoala … si incalzirile de la inceputul lor … saritura strengarului ?
Gata nu mai zic nimic … vedeti restul in video

Enjoy

PS: astea nu sunt toate exercitiile pliometrice, mai sunt si altele … o sa pun cred ca maine sau zilele astea un alt antrenament plyometrics pentru alergat

Gabriel Solomon
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Articles: 1217

14 Comments

  1. Cred ca si constitutia fiecarui individ conteaza dar probabil ca in cea mai mare parte un rezultat bun e rodul unei ambitii grozave (si munca aferenta evident).

  2. mi se pare o porcarie … asteas 2 ratati ala habar nare sa sara si nici atata nu stie ca trebuie brat picior opus( picioru stang in aer mana dreapta) tampit ..( viteza este nativa atat doar ca prin aceste exerciti tio aduci in starea ei perfecta:|

    • Nu trebuie sa fii asa acid. Poate are o anumit eficienta si cand faci pe aceasi parte.
      Intradevar viteza depinde si de anumite caracteristici fiziologice native, insa ele nu ajuta la nimic daca nu muncesti sa le folosesti la maxim.

    • faptul ca se folosesc in scoala alergari sau la incalzire nu exckud faptul ca se numesc execitii pliometrice:
      Plyometrics (also known as “plyos”) is a type of exercise training designed to produce fast, powerful movements

  3. BUNA ZIUA… CARE ESTE DIFERENTA DINTRE ZGURA SI BITUM LA ALERGAREA DE 50 M?…EU SPRE EXEMPLU SCOT 6.7 PE BITUM PE ZGURA AM AUZIT CA ALERGI CEVA MAI LENT CARE SA FIE DIFERENTA?MULTUMESC ANTICIPAT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.