Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Sfaturi pentru prima cursa de alergare pe scari

1.91K 0

Astăzi are loc cursa pe scări din România: UpRun organizată de ProSport. Putea fi un antrenament drăguţ pentru cursa de 24H însă din păcate nu am putut ajunge. Cred că va fi o cursa interesantă şi o experienţă interesantă, mai ales că toţi concurenţi cred sunt pentru prima oară la o astfel de cursă. Am încercat mai jos să dau câteva sfaturi din ce am experimentat eu că experienţă nici eu nu am încă la aşa ceva.

Încălzeşte bine înainte de concurs

Acest tip de concurs este foarte solicitant şi e bine să te încălzeşti foarte bine înainte. O dată pentru a avea muşchi încălziţi pentru efortul ce urmează, dar ridică uşor şi pulsul. Dacă el sare de la un puls de relaxare la 160-170 vei rămâne fără aer şi ţi se va tăia elanul. Dacă însă eşti încălzit şi eşti cu pulsul pe la 100-120 startul va fi mult mai uşor.

Începe încet

Regula valabilă pentru orice cursă cu atât mai mult însă fiind vorba de o cursa nouă unde nu ştii ce nivel de efort presupune, această regulă este cu atât mai importantă. Mulţi cred că îşi vor scoate plămânii în primele 10 etaje şi până la final vor fi terminaţi.

Păstrează un ritm

Ca la orice cursă este important să ai un ritm constant. Dar fiind vorba de o cursa nouă, acest lucru va fi destul de dificil. Din acest motiv este util să ai un heart monitor. El te va ajuta să nu pleci prea tare şi să ţii un nivel de efort superior dar nu unul foarte aproape de pulsul maxim.

Foloseşte braţele

În funcţie de cum arată interiorul scărilor vei putea folosi braţele în diverse moduri. Este important să le foloseşti pentru a mai uşura munca picioarelor. E chiar bine să foloseşti tehnici diferite pentru a alterna grupe de muşchi diferite şi a nu obosi aceeaşi grupă.

Antrenament specific

Am lăsat la urmă acest sfat pentru că nu cred că mai aveţi ce face acum. Dar pentru următoarea cursa ar trebui să va gândiţi la un antrenament specific şi progresiv. Pe aceleaşi principii ca la alergare. Să faci scări de 2-3 ori pe săptămână, să creşti numărul lor progresiv, cu un 10% în plus pe săptămână. E indicat să faci şi cross-training pentru întărirea musculaturii picioarelor.

Va doresc o cursa făină!

PS: sper ca săptămâna viitoare să revin cu veşti legate de cursa de 24H pe scări. Am schimbat un pic ideea si o sa fie mai interesant zic eu 😀

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.