Cum ar arăta lumea dacă toate lucrurile ar fi făcute pe jumătate? Dar pe un sfert? Nu știu cum ar arăta dar, eu unul nu prea îmi doresc să trăiesc într-o astfel de lume. Dar în ce privește folosirea intrumentului fiscal 20 la sută destinat companiilor cam aici suntem în România, puțin sub un sfert, 23% ca să fim mai exacți. 23% din companiile care au plătit impozit pe profit în 2015, au folosit facilitatea fiscală care le permite să direcționeze 20% din impozitul pe profit către o entitate non profit, fără nici un cost pentru contribuabil.
Mai avem puțin până la finalul anului, așa că e momentul numai bun să vedeți dacă compania pe care o conduceți sau la care lucrați a folosit acest instrument anul acesta. Dacă se numeră printre cele care nu au folosit această facilitate și nu știu unde să îi redirecționeze, ai noroc. Voi încerca să postez în zilele ce urmează câte o recomandare de organizație care face lucruri foarte faine către care îți recomand cu toată inima să redirecționezi 20 la sută din impozitul pe profit.
Galantom – Asociația Envision
Ca peste tot, prima organizație pe care o recomand este cu “pile”.
Ce e Galantom?
Galantom este o platforma de fundraising online pentru organizaţii nonguvernamentale care aduc schimbare în diferite domenii de activitate prin proiectele lor. Metoda se numește peer-2-peer și presupune mai concret, crearea unei pagini dedicate de către fundraiseri voluntari cu ocazia unui demers personal: participarea la un eveniment sportiv, ziua de naștere sau orice altă provocare personală. Odată creată, promovează pagina în cercul lor social pentru a strânge donații pentru cauza aleasă. Donațiile se pot face online prin card, direct pe pagina lor, iar donatorii pot chiar lăsa un mesaj de încurajare fundraiserului voluntar.
Platforma este oferită complet gratuit organizațiilor și fundraiserilor, iar modul de susținere este prin optarea de către donator dacă dorește să susțină din donația lui a unui procent între 0 și 5% pentru dezvoltarea platformei.
Ce îi recomandă?
De la lansare și până acum platforma a gestionat peste 26.000 donații în valoare de aproape 3.5 milioane de lei pentru 130 de organizații. Donațiile fiind în preponderență online, am reușit prin diverse mecanisme să creștem donația medie la 132 ron, o cifră de care suntem foarte mândrii.
Anul acesta am lucrat mai intens și la promovarea conceptului a “Dărui ziua de naștere“ cu rezultate îmbucurătoare spunem noi: peste 270 de zile dăruite care au atras aproape 350.000 lei pentru organizațiile susținute.
Cum vor fi folosite fondurile?
Dorința noastră este ca în 5 ani să atingem pragul de sustenabilitate. Ceea ce ar însemna să avem un volum de donații îndeajuns de mare încât venitul din gShare (susținerea opțională a donatorilor) să susțină complet costurile de operare și dezvolare a platformei.
Investiția ta în platformă ne ajută să continuăm să sprijinim organizațiile să strângă fonduri prin această metodă de fundraising. În 2016, pentru fiecare leu investit, pe platformă s-au strâns 20 de lei, ce credem că e ROI bun pentru impact social generat.
Fondurile primite vor ajuta la accelerarea ritmului de creștere actual prin invetiții în:
– dezvoltări software și hardware ale platformei
– realizarea de campanii de promovare a platformei și conceptului de “fundraiser voluntar”
– creșterea echipei de oameni care lucrează dedicat la Galantom
Contact pentru detalii și contract de sponsorizare
Andrei Chirtoc – Coordonator de Proiecte Envision România
0721.765.383 // [email protected]
Mai multe detalii despre Galantom găsiți și în adresele de mai jos:
galantom.ro
galantom.ro/20lasuta
Raport anual 2015
facebook.com/Galantom
Inițiativa de promovare a facilității fiscale de direcționare a 20 la sută din impozitul pe profit pentru susținerea sectorului nonguvernamental
HOSPICE Casa Speranței, alături de EY Romania și Asociația pentru Relații Comunitare au venit în sprijinul sectorului nonguvernamental cu o inițiativă de promovare a facilitătii fiscale de direcționare a până la 20% din impozitul pe profit. Conform studiului realizat în 2015, 150.541 de societăți comerciale au realizat profit în Romania. Dacă toate acestea ar fi direcționat către sectorul nonprofit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 milioane de euro ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația.
Mai multe detalii despre inițiativă găsiți în broșura dedicată sau în studiul Tendințele comportamentului de sponsorizare al sectorului de afaceri din România