Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Experiment Bucuresti Sport vs Trafic

3.67K 6

Prin mai, mai exact pe 19 mai, imediat dupa Semimaratonul Internațional București, Vlad Petreanu scria un articol despre dictatura alergăriatului la care am răspuns și eu cu mulțumesc pentru speranță. Ei bine eu fiind mai inginer de atunci mi-am propus să verific cu cifre ce înseamna impactul închiderii traseului de maraton asupra traficului. Astăzi mă bucur să vă anunț rezultatele experimentului Bucuresti Sport vs Trafic.

Înainte de toate trebuie să îi multumesc lui Victor Stanciu care m-a ajutat cu filmarea din ziua cursei 😀

Metodologie

Mi-am dorit să văd care este timpul de parcurgere a unui traseu în diferite zile ale săptămânii și diferite intervale orare comparativ cu ziua cursei. Pentru asta am stabilit că voi parcurge acelasi traseu, mergând constant (50-55 km/h), fără să accelerez brusc și să fac slalom printre mașini.

Traseu

În primul rând am dorit să aleg un traseu pe faimoasa axă nord-sud. Așa că am ales traseul Piața Victoriei – Parcul Tineretului.

Rezultate

Zi timp
sambata 21 iunie 2014 13:14 9:29
sambata 23 august 2014 18:55 9:24
sambata 13 septembrie 2014 15:30 10:34
luni 22 septembrie 2014 – 13:48 12:26
joi 25 septembrie 2014 – 8:41 13:27
duminica 5 octombrie 2014 – 10:15 10:03

Concluzii

Binenteles că datele de mai sus ar putea fi mai multe pentru a fi mai siguri asupra rezultatelor. Dar așa la prima vedere Primăria ar trebui să interzică zilele lucratoare care se pare că sunt mai rele pentru axa nor-sud. Nu mai țin minte ce era sâmbăta de pe 13 septembrie de am ajuns cu 30 de secunde mai tarziu, probabil am prins un semafor. Dar cam același impact (30 de secunde) il are și evenimentul sportiv față de cele doua prime testări sâmbăta.

Cum arată traficul într-o dimineață în timpul săptămânii?

Cum arăta traficul în duminica cursei?

Lista completa cu video-uri: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7LR5z_HZZUMwQc4UQWSleyBA1MMpf0-Y

6 Comments

  • Sorin says:

    De unde si proverbul: un blogger arunca o piatra in apa si 10 alergatori n-o pot scoate 🙂
    Iata ca Petreanu inca se mai distreaza, 5 luni mai tarziu, cu cel mai de succes trolling al anului (cel putin!)
    Sau cel putin eu asta sper, ca a “trolat”.

    Oricum, felicitari pentru idee si pentru perseverenta de a o pune in aplicare.
    Desi nu stiu daca mai trebuia sa convingi pe cineva. Chiar observam in timpul cursei cat de pustiu era orasul, in afara zonei Casei Poporului abia vedeai cativa oameni pe traseu, spectatori ai cursei sau pur si simplu cu treaba prin zona. Ce sa mai zic dimineata la 8:30, cand s-a golit metroul la Izvor. Ai zice ca toti bucurestenii se trezesc dupa ora 12 🙂

    Sorin

    • Salutare Sorin,

      Eu sunt mai inginer si imi place sa am cifre reale si sa nu fac presupuneri 😀
      Plus ca o sa mai repet experimentul pentru a aduna mai multe date care apoi sper sa ajute cand mai ajungem pe la Primarie si cerem un traseu stradal.

  • Adrian says:

    În timpul maratonului din acest weekend, traficul prin pasajul Muncii (Bariera Vergului) a fost infernal!
    Exact acum un an, același maraton, traficul prin pasajul Unirii era …. infernal (personal am făcut 2 ore între Piața Romana și Liceul Șincai).

    Sper ca acest comentariu să nu îți distrugă statistica!

    Adrian.

    PS: Sunt curios, Joi 25 Septembrie, cât ar fi durat să ajungi de la Lic. Șincai la Piața Victoriei în jurul orei 9am (sper că tot în jur de 13 minute)

    • Salutare Adrian,

      Multumesc frumos ca mi-ai spus.
      De data aceasta am ales pasajul Unirii ca acesta a fost problema anul trecut.

      Pentru urmatoarea editie o sa incerc sa gasesc doua persoane care sa testeze ambele pasaje 🙂
      Pentru scenariu de Lic. Sincai spre Victoriei dimineata pana la urmatorul eveniment cred ca o sa am timp sa testez intr-o dimineata 😀

  • Adrian says:

    Salut,

    Ma intreb – de ce nu se poate face maratonul in jurul lacului Herastrau (eventual cu ocolire pe la Guvern) ?
    (sunt aproape 10km) (si este mult mai pitoresc decat blv. Unirii)
    Plus ca punctul central (sorirea) ar putea sa fie Arcul de Triumf.

    Oare deranjeaza/blocheaza prea multe “VIP”-uri ?

    Adrian

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.