Experiment Bucuresti Sport vs Trafic

Prin mai, mai exact pe 19 mai, imediat dupa Semimaratonul Internațional București, Vlad Petreanu scria un articol despre dictatura alergăriatului la care am răspuns și eu cu mulțumesc pentru speranță. Ei bine eu fiind mai inginer de atunci mi-am propus să verific cu cifre ce înseamna impactul închiderii traseului de maraton asupra traficului. Astăzi mă bucur să vă anunț rezultatele experimentului Bucuresti Sport vs Trafic.

Înainte de toate trebuie să îi multumesc lui Victor Stanciu care m-a ajutat cu filmarea din ziua cursei 😀

Metodologie

Mi-am dorit să văd care este timpul de parcurgere a unui traseu în diferite zile ale săptămânii și diferite intervale orare comparativ cu ziua cursei. Pentru asta am stabilit că voi parcurge acelasi traseu, mergând constant (50-55 km/h), fără să accelerez brusc și să fac slalom printre mașini.

Traseu

În primul rând am dorit să aleg un traseu pe faimoasa axă nord-sud. Așa că am ales traseul Piața Victoriei – Parcul Tineretului.

Rezultate

Zi timp
sambata 21 iunie 2014 13:14 9:29
sambata 23 august 2014 18:55 9:24
sambata 13 septembrie 2014 15:30 10:34
luni 22 septembrie 2014 – 13:48 12:26
joi 25 septembrie 2014 – 8:41 13:27
duminica 5 octombrie 2014 – 10:15 10:03

Concluzii

Binenteles că datele de mai sus ar putea fi mai multe pentru a fi mai siguri asupra rezultatelor. Dar așa la prima vedere Primăria ar trebui să interzică zilele lucratoare care se pare că sunt mai rele pentru axa nor-sud. Nu mai țin minte ce era sâmbăta de pe 13 septembrie de am ajuns cu 30 de secunde mai tarziu, probabil am prins un semafor. Dar cam același impact (30 de secunde) il are și evenimentul sportiv față de cele doua prime testări sâmbăta.

Cum arată traficul într-o dimineață în timpul săptămânii?

Cum arăta traficul în duminica cursei?

Lista completa cu video-uri: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7LR5z_HZZUMwQc4UQWSleyBA1MMpf0-Y