Sfaturi pentru biciclitul pe noroi


Sursa foto

Cum Prima Evadare e dupa colt si sunt sanse mari ca pana la final sa fim toti niste mici porcusori, m-am gandit sa impartasesc cateva sfaturi pentru mersul pe noroi. Nici eu nu sunt mare expert, dar am sa va spun cat stiu eu si poate imi spuneti si voi sfaturile voastre si asa facem si mai placuta noroiala din weekend.

Foloseste cauciucuri de noroi

Cred ca asta e cel mai important lucru la mersul pe noroi. Aici ar fi o intreaga teorie despre alegerea lor, in principiu sunt doua strategii:

cauciucuri mai grosute cu pinteni mari si rari
Astea sunt cauciucurile standard de noroi, functioneaza foarte bine pe noroi. Au avantajul ca ai tractiune si in primul rand nu se umplu de noroi.

cauciucuri subtiri
Aceasta pare fi o noua strategie, ele ar trebui sa taie prin noroi pana ajung la o suprafata mai aderenta. In plus fiind mai subtiri nu se umplu asa tare de noroi.
Sincer nu am incerca niciodata aceasta strategie, daca cineva a facut-o poate ne spune si noua cum merge. Oricum din ce am citit functioneaza doar pe noroiul mai apos, daca e lutos nu prea merge smecheria.

MudGuards


Scopul lor nu e sa te protejeze prea mult de noroi, stai linistit ca pana la final oricum o sa fii ca pestrit din cap pana in picioare. Rolul ei e sa iti protejeze fata.
Din proprie experienta iti spun ca nu e placut sa primesti bucati de “ciocolata” in fata/gura cand dai un pic mai tare la pedale. Aparatorile de genul asta se prind de cadru si sunt foarte usoare.

Pune ulei gros pe lant

Pentru a preveni noroiul sa intre pe la schimbator, lant etc e bine sa ungi lantul cu un ulei mai gros. Un ulei gros mai bun ar rebui sa se pastreze mai bine chiar daca sar bucati de noroi pe lant, sau il mai stropesti cu apa, fie prin balti, fie voit.

Ulei pe cadru

Am citit undeva smecheria asta, nu am incercat-o inca, dar cred ca functioneaza si nu prea are cum sa strice. Sa dai cu ulei pe cadru, ma ales in segmentul de la roata din fata.
Teoretic ar trebui sa ajute sa nu se mai lipeasca noroiul de cadru si, daca ma gandesc la Garboavele, m-ar fi scapat de 1kg, doua ;))

Ulei pe cauciucuri

Asta e un sfat care desi pare logic, parca nu e prea safe. Nu am incercat si sincer imi e un pic teama sa il incerc ;)).
Teoretic ar tb sa previna noroiul sa se lipeasca de cauciucuri, ceea ce ar fi foarte util acum ma gandesc sa nu aluneci si mai tare cu uleiul ala pe cauciucuri ;)).
Daca cineva care curaj sa incerce poate ne spune dupa cum a fost :D.

Stai relaxat pe bicicleta

Pe noroi bicicleta va avea un cuvant mare de spus si se va misca cand vrea ea si nu totdeauna cum vrei tu. Trebuie sa stai relaxat si sa fii pregatit sa redresezi usor cand tu vrei inainte dar iti fuge spatele in lateral.

Pedaleaza calm si constant

Pentru ca nu ai mare aderenta e bine sa mergi constant, daca accelerezi brusc s-ar putea sa pierzi din aderenta si sa fii ca in desenele animate cand se invarte roata din spate dar stai pe loc, numai ca la tine s-ar putea termina si cu o fata de noroi ;)).

Cand nu merge, ia-o in spate

Daca ajungi la portiuni cu noroi numai bun de olarit, unde nici sa stai in cap nu poti sa mergi pe bicicleta, eu prefer sa o iau in spate decat sa o imping si sa umplu rotile de noroi.

Cel mai important: Distreaza-te!

Nu stiu altii cum sunt dar mie imi place sa ma balacesc prin noroi. O fi vreo reminiscenta din copilarie cand imi placea sa sar prin balti.

Tu ce sfaturi ai pentru mersul prin noroi ?

PS: un sfat mai rautacios, nu mai stiu unde l-am citit:
atunci cand pici sa intorci capul, daca pici cu fata in jos poate nimeresti vreo piata si interventiile dentare sunt mai scumpe ;))

Share your love
Gabriel Solomon
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Articles: 1217

2 Comments

  1. Evitați tricourile de culoare deschisă duminică :-)), pedalați cu gurile închise și cu ștergătoare pe lentilele de okelari 🙂

    Baftă și fără accidente!!

  2. o iau invers :
    a) cazaturile sunt chiar distractive, desi te oftici ca ajungi pe jos, te uzi, pierzi timp, etc, macar nu doare !
    b) pe 10-11 grade afara si noroit e tare greu sa te distrezi, eventual cu apa in ciorapi
    c) cum o iei in spate, daca ai dat in prealabil cadrul cu ulei?
    d) uleiul pe cauciuc nu stiu cat ajuta, oricum dupa doua balti s-a spalat
    e) pedaleaza puternic ca sa iesi din derapaj sau dintr-o situatie dificila, nu lasa pedala ca deobicei te opresti cu picioarele in noroi sau chiar cazi
    f) uleiul poate sa fie cat de gros, il ia oricum apa in 10-15 km. smecheria ar fi o mica sticla sau spray cu ulei de lant in buzunar, sa lubrefiezi la viteza la un punct de alimentare, de exemplu
    g) mudguard-ul e bun pentru amatori, nu pentru elite. ai nevoie de o bicla cat mai usoara si cat mai aerodinamica, si atunci trebuie sa rontzai si ceva noroi.
    h) cauciucurile de noroi trebuie sa fie de noroi, si cat mai subtiri. in felul asta nu se va mai aduna noroiul la jugul furcii sau la bascule, ramane destul spatiui ntre roata si cadru (furca)
    sper ca v-am fost de folos

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.