#NICIOSCUZĂ – o campanie foarte faină pentru sportivii paralimpici români

Îmi plac foarte mult brand-urile care aleg să investească în sport, cu atât mai mult cele care investesc la nivel macro, strategic. E fain să susții un sportiv ca el să recomande un produs, dar e mult mai puternic, zic eu, când te alături ca partener de cursă lungă cu un sport, o federație. Asta pentru că valorile tale ca și companie se regăsesc cu ale lor. Astăzi am văzut campania celor de la Jysk, care au devenit parteneri ai Comitetul Național Paralimpic si au lansat campania #NICIOSCUZĂ.

Ce îmi place și mai tare la povestea asta, este că parteneriatul vine și cu o componentă de promovare a sportului prin site-ul manifest nicioscuza.ro. Aici dincolo de mesaj, au scos în față 3 campioni paralimpici români de care spre rușinea mea, sincer nu am auzit, dar care merită să fie mult mai cunoscuți.

Iar cand am vazut că acest parteneriat a fost făcut așa cum trebuie, pe termen lung, cu un contract până în 2019, nu pot să nu îmi scot pălăria, să zic așa, în fața celor două echipe de la Comitetul Național Paralimpic și JYSK România. Sincere felicitări și sper ca exemplul vostru să fie unul care să devină “viral”.

Mai jos aveți clipul oficial și comunicatul de presa 🙂

Comitetul Național Paralimpic și JYSK România lansează campania de responsabilitate socială #NICIOSCUZĂ, care are în prim-plan trei sportivi paralimpici români. Aceștia au trecut peste toate obstacolele pe care viața le-a scos în cale, au renunțat la scuze pentru a face sport de performanță și acum au devenit un exemplu pentru toți cei care își doresc o viață mai activă, dar nu au timp, nu au bani, nu au chef sau nu au cu cine să facă sport.

Credem că sportivii cu dizabilități reprezintă un exemplu pentru toată lumea pentru că demonstrează în fiecare zi că, dacă îți dorești cu adevărat ceva și muncești pentru a-ți îndeplini visul, vei reuși.
Alex Bratu, Country Manager JYSK România

Prin intermediul celor trei eroi ai campaniei #NICIOSCUZĂ, Comitetul Național Paralimpic și JYSK speră să-i facă pe oameni să conștientizeze cu adevărat importanța sportului în viața lor și să înțeleagă beneficiile extraordinare pe care mișcarea le aduce, dar și să le arate că poți face sport oricând și oricum, fără a mai căuta scuze.

Mesajul campaniei pornește de la exemplul dat de cei trei sportivi cu dizabilități, avându-l în prim-plan pe Arian Notrețu, un înotător de 12 ani căruia îi lipsește piciorul stâng. Arian s-a apucat de mai puțin de un an și jumătate de înot, dar face progrese uimitoare și încearcă să realizeze o performanță incredibilă prin calificarea la Jocurile Paralimpice de la Tokyo, din 2020.

Gabriela Constantin și Filip Ghiorghi sunt ceilalți doi eroi ai campaniei. Gabriela s-a născut cu focomelie, o afecțiune care constă în atașarea directă a palmelor de trunchi. Nimic nu a oprit-o însă să devină campioană națională la tenis de masă. Filip e de 24 de ani într-un scaun cu rotile, dar în tot acest timp a practicat mai multe sporturi printre care înot, baschet, atletism sau tenis de câmp. S-a oprit la tirul cu arcul și a ajuns să reprezinte România la zeci de competiții internaționale.

Motivația și perseverența lor reprezintă un exemplu demn de urmat care îi poate inspira și pe alții. Dacă ei pot să facă performanță, cu siguranță că noi, toți ceilalți, nu avem nicio scuză să nu facem sport pentru a ne menține tonusul și sănătatea.

Componenta de digital este baza campaniei #NICIOSCUZĂ. JYSK a lansat site-ul www.nicioscuza.ro, unde utilizatorii pot afla povestea celor trei eroi, pot afla cum au trecut sportivii paralimpici peste scuzele obișnuite și se pot înscrie ei înșiși în campanie. Oricine poate alege dintr-o listă de scuze, pe care apoi eroii campaniei încearcă să le demonteze. Dacă au fost convinși, userii au posibilitatea să semneze un manifesto în care își promit să se apuce de sport și să își facă din această activitate o obișnuință. După aceea, îl pot distribui pe rețelele sociale pentru a-i inspira și pe alții, folosind hashtag-ul #nicioscuză.

Campania va fi comunicată și în cele 53 de magazine pe care JYSK le are în România prin postere, execuții in-store și un spot audio.

În Danemarca, JYSK are o tradiție de 29 ani în susținerea sportivilor cu dizabilități. Credem că ei reprezintă un exemplu pentru toată lumea pentru că demonstrează în fiecare zi că, dacă îți dorești cu adevărat ceva și muncești pentru a-ți îndeplini visul, vei reuși. Poveștile lor de succes ne emoționează, ne motivează și ne ajută să devenim mai buni. Ne bucurăm că, începând din 2017, am devenit sponsorul principal al Comitetului Național Paralimpic și că îi putem sprijini pe acești sportivi care se antrenează din greu pentru a ne reprezenta țara în competiții internaționale. Ei au renunțat la scuze și și-au îndeplinit visul, iar pentru asta merită să fie cunoscuți și apreciați”, a declarat Alex Bratu, Country Manager JYSK România.

Sally Wood Lamont, Președintele Comitetului Național Paralimpic, a completat: ”Ne-am dorit de mult timp să lansăm o campanie media pentru conștientizare și, în acealasi timp, să atragem și să motivăm tinerii cu dizabilități sau fără în practicarea sportului de performanță. Tocmai de aceea, campania inițiată de JYSK reprezintă o foarte mare bucurie pentru noi. Este o campanie excepțională și din punct de vedere al prezentării, dar și datorită faptului că este distribuită în toată țara în magazinele JYSK. Suntem convinși că va avea succes la nivel național și le mulțumim celor de la JYSK, apreciind efortul pe care îl fac în promovarea sportului pentru persoane cu dizabilități.” 

JYSK România a devenit sponsorul oficial al Comitetul Național Paralimpic în iulie 2017, semnând un contract valabil până în 2019. România este astfel cea de-a șaptea țară în care JYSK susține sportivii paralimpici, după Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda, Cehia și Slovacia.

De altfel, JYSK are o istorie îndelungată în susținerea sportului pentru persoane cu dizabilități, colaborarea cu Comitetul Paralimpic din Danemarca începând în anul 1989.

Tags
Share your love
Gabriel Solomon
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Articles: 1256

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.