Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Bicicleta Heisenbug

1.29K 0

Programatorii s-ar putea să fie intrigați de titlu, dar pentru cei ce nu știu să citească binar, Heisenbug este un defect software care își schimbă modul de apariție când este studiat. Cam așa am pățit noi cu bicicleta de oraș a Oanei.

Ca introducere, nu îmi place deloc să mă ocup de partea de mentenanță a bicicletelor. Cea mai tare performanță a fost cred acum 2 ani când MTB-ul, în momentul în care am dus bicicleta la reglaje, era încă cu numărul de la WinterTri de la o ediție precendentă. Stați liniștiți nu am mers la nici un alt concurs cu MTB-ul, iar pe la vreo 2 ture, așa de plimbare, am mers cu numărul prins 🙂

Oana este mai atentă cu lucrurile decât mine, dar este certată rău cu tehnica. Stând în casă cu un IT-ist și încercând să pară interesată când mai povestesc eu vreo noutate tehnologică, s-au mai prins lucruri de ea. Acum folosește cu încredere Google Drive 🙂

Totuși, când a fost vorba de o bicicletă de șosea pentru ea au fost câteva criterii clare.

1. Viteze în butuc

Avantajul este că se pot schimba ușor și sunt doar 3, așa că nu ai probleme prea mari de a găsi când schimbi foaia, când pinioanele. În plus, nu ai ce să faci să sară lanțul. Deși la ce legende există la IT-ul din firmă, Oana poate găsi și situații la care inginerii s-au gândit că sunt șanse 0.00001% să se întâmple.
Din păcate, această abilitate nu o face un tester foarte bun pentru că nu știe niciodată cum a reușit să le strice.

2. Single speed și apărătoare de lanț

Cumva legat de punctul de mai sus, să existe o singură foaie, un singur pinion și cumva casetate ca să nu sară lanțul, dar să prevină și tatuajul specific de pe gambă.

3. Dinam în butuc

Asta cumva tot legat de partea tehnică. Așa pedalezi în voie fără să te gândești de schimbat baterii și alte nebunii.

Am găsit un Dahon drăguț la Sport Guru care a bifat toate criteriile. Am găsit și albă, numai bună de pictat după.

11138602_857081321014276_2594380490231691055_n

S-a stricat

Vreo lună a avut săraca bicicletă până când s-a stricat. Nimic major, nu mai mergea dinam-ul. Fiind totuși prin toamnă anul trecut, iar ora la care se întorcea de la birou un pic mai târziu, nu prea era oky fără lumini.

Restul de toamnă și toată iarna am avut de îndurat castanele că nu duceam bicicleta la service. Primite pe merit, pentru că tot amânam să o duc.

S-a reparat, aproape

Astăzi, Oana a zis că nu mai așteaptă și rezolvă ea problema. O să meargă cu bicicleta prin oraș, apoi o lasă la final la Sport Guru. Nu a apucat însă să facă prea mult cu ea că mă sună să o iau eu în mașină. Acum merge înfrânat.
Cumva cât a stat prin casă i-a sărit sârmulița de la frâna față care ține saboții depărtați.

Când o iau zic să mai dau o întrebare dacă s-a uitat acum la dinam, dacă merge sau nu. Binîențeles că nu mergea.
Totuși, în drum spre mașină, zic să încerc și eu. Nu prea avea cum că nu ai prea multe opțiuni și o întrebasem dacă a pornit luminile de la buton. Cu toate astea, prin minune, în 15m până la mașină s-au aprins luminile.

Însă drumul la Sport Guru a prins bine ca să repare schimbătorul față și bineînțeles să verifice și dinamul+luminile. Deși erau aprinse în momentul în care am predat bicicleta, nu puteam să contrazic prea vehement Heisenbug-ul bicicletei. În seara asta trebuie să dorm bine că mâine plecăm devreme la aeroport, iar pe jos mă trezeam mai înțepenit.

PS: Binențeles că acest articol este un pamflet și orice asemănare cu persoane reale este pur și simplu întâmplătoare. Oana, pardon, persoana din articol putea să se numească Maria, Ana sau orice alt nume.

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.