To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
E normal să nu porţi cască atunci cînd ai infrastructură. În Olanda, Franţa sau Belgia eşti ciudat dacă ai cască. Iar accidentele sunt aproape inexistente.
@google-0a2fbfc4e22e2285e7b73006334050a6:disqus Este intradevar un debate daca sunt utile sau nu in mediul urban.
Personal cred in utilitatea lor si daca ai piste, am patit de prea multe ori sa imi taie o masina sau un pieton calea, lucru care nu se va schimba nici cu prezenta pistelor.
Din pacate asa e. In Bordeaux spre exemplu, exista piste pentru biciclete pe toate traseele mijloacelor de transport in comun, si nu numai. Iar masinile opresc indiferent daca am prioritate sau nu, chiar si in intersectii foarte mari. E o forma de respect si de ocrotire fata de biciclisti pe care nu prea o gasim acasa.
Eu spre exemplu, desi si stiu ca nu voi pati nimic daca merg pe strada, prefer de multe ori trotuarele. Si e incredibil cum toti pietonii se dau la o parte, chiar daca sunt unele trotuare atat de inguste ca nu e loc decat pt bicicleta mea. Si fac acest lucru ca pe ceva firesc, nu se simt agresati sau dati la o parte.
Desigur, pentru masini exista explicatia inamenzile usturatoare in caz de accidentare a unui biciclisti. Insa in cazul pietonilor, explicatia nu o gasesc decat in bunul simt si gradul de civilizatie. Si poate si doza de stare de bine pe care o au tarile evoluate economic, care scoate din cap oamenilor ideile de a calca in picioare pe cei din jur si a le invada spatiul, pentru a le fi lor mai bine.
Vad ca am scris repede si am mai inventat noi cuvinte 🙂 Dar eu zic ca se intelege ideea. De abia astept sa vad in ce conditii voi pedala cand ma voi intoarce in Romania. Probabil va fi un fel de Mountain Biking, dar prin gropile si printre masinile de pe strazi 🙂
Bikes make Life BETTEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Love your life! Buy a Bike!