Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) a început procedura pentru modificarea şi completarea Legii 69/2000 Legea educaţiei fizice şi sportului. Un articol mi-a atras atenția în mod special, cel referitor la entitățile care vor avea dreptul de a organiza competiții sportive oficiale.
Respectiv, se propune introducerea articolului de mai jos
13.6 Compeţitiile sportive oficiale pot fi organizate doar de structuri sportive posesoare de Certificat de identitate Sportivă cu avizul federaţiilor sportive naţionale, asociaţiilor judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport şi ale ligilor profesioniste recunoscute de Ministerul Tineretului şi Sportului.
Argumentația pentru introducerea acestui articol este:
În teritoriu se organizează competiţii sportive fără respectarea regulamentelor, majoritatea cu scop material.
Eu am încercat să înteleg din regulament dacă termenul de compeţitie sportivă oficială se referă la concursurile specifice pe ramuri de sport (campionate/cupe regionale sau naționale) sau la orice competiție sportivă.
Într-un mod ideal, această propunere era de așteptat, având în vedere creșterea numărului de competiții private. Ea putând avea beneficii în:
– crearea unui cadru și a unor standarde care să fie respectate de toate competițiile pentru a asigura o competiție de calitate și în siguranță pentru participanți
– ajutor în menținerea unui calendar de evenimente pe ramură pentru a facilita comunicarea între organizatori și evitarea suprapunerii de evenimente
Am totuși cîteva retineri legată de această propunere:
– ce se întâmplă cu organizațiile non-profit de alta natură decât sportivă care acum organizeaza evenimente caritabile? Cel mai probabil ele vor trebui sa aibe parteneri care să se ocupe de partea de organizare care să respecte noua reglementare.
– creșterea numărului de avize cu încă 3 (federație, direcții județene și ligi profesioniste). Lucru care să presupunem că s-ar face rapid, însă aș dori să vad și criteriile care se vor lua in calcul la oferirea avizelor.
– capacitatea celor 3 entități (federație, direcții județene și ligi profesioniste) să gestioneze în mod real cererile de avizare pentru toate evenimentele. Nu știu în alte sporturi, dar dacă discutăm doar de alergare, sunt deja un numar destul de mare de evenimente. Aici mă refer la oferirea avizelor în urma unei analize reale, că dacă ele se vor elibera pe bandă rulantă, atunci nu prea mai are nici un rol avizul, nu?
– impunerea de observatori, arbitri oficiali la competiție s-ar putea să fie un criteriu pentru oferirea avizului. Acest lucru este un lucru normal, care ar trebui să asigure că se vor respecta întradevar regulamentele asumate de organizator la eveniment. Acum întrebarea este dacă federația de atletism are de exemplu destui oameni pregătiți să acopere întreg calendarul de evenimente.
Voi ce părere aveți despre noul amendament?
Pe mine sincer, deși aș fi pro, m-a dezamăgit argumentația. Presupun că a fost făcută în urma unei analize reale a bugetelor tuturor evenimentelor din teritoriu. Cu siguranta meciurile de fotbal se fac cu scopuri de promovare a sportului pentru toti.
Calendarul de dezbatere publică
20 iunie – afisare anunt pe site-ul MTS/mass-media
20 iunie – 31 iulie – primirea recomandarilor, sugestiilor, opiniitor
01 august – 10 august – analiza recomandaritor si finalizarea versiunii de act normativ.
10 august – 20 august – adoptarea formei finale a actutui normativ
21 august – transmiterea proiectutui de act normativ autorităților publice spre anatiză și avizare
Documentație
Descarcă aici Notă fundamentare Proiect de act normativ/ Modificarea şi completarea Legii 69/2000 Legea educaţiei fizice şi sportului
Descarcă aici Proiect de act normativ/ Modificarea şi completarea Legii 69/2000 Legea educaţiei fizice şi sportului