În 2013, doar 16% dintre managerii de succes din România au profitat de facilitatea fiscală 20% din impozitul pe profit pentru a sustine proiectele sociale. Nu știu de voi dar pe mine tare mult mă întristează procentul acesta. Nu în modul în care să mă plâng că România. că la alții ci într-un mod activ. Așa că am lansat cu Envision România campania aceasta pentru a promova această facilitate.
Potrivit cifrelor furnizate de ANAF, în anul 2013, doar 16% dintre managerii din România cu firme care au înregistrat profit au folosit facilitatea fiscală din Codul Fiscal de redirecționare 20% din impozitul pe profit pentru a susține, fara nici un cost, organizații nonprofit. Suma totală directionată în anul trecut de firme câtre organizații nonprofit a fost de 118 milioane de Euro. Dacă toate firmele cu profit din țară ar fi ales sa faca uz de această facilitate, încă 407 milioane de Euro ar fi putut fi folosiți de organizațiile nonprofit pentru implementarea de proiecte care generează schimbare în comunitate în domenii cheie precum sănătate, educație, mediu, incluziune socială și nu numai.
Pentru a contribui la schimbarea în bine a acestei situații, Galantom.ro împreună cu RTC România au lansat o campanie de recrutare de manageri de succes care doresc să intre în comunitatea oamenilor de bine.
Campania va fi promovata în special în mediul online, prin mailing direct și va urmări cresterea notorietății facilității fiscale de redirecționare a 20% din impozitul pe profit în randul managerilor de întreprinderilor mici și mijocii, dar și atragerea fondurilor câtre proiectul Galantom.ro – comunitatea oamenilor de bine. Detalii depre campanie sunt diponibile pe galantom.ro/20lasuta/
Deși facilitatea fiscală care permite firmelor din România să direcționeze 20% din impozitul pe profit pentru susținerea unei organizații nonprofit, fara nici un cost, există de aproape 20 de ani în România, numărul companiilor care profită de această facilitate pentru a contribui la schimbare în comunitate este înca mic. Principalul motiv este ca, în special în rândul IMM-urilor, această facilitate nu este cunoscută. De aceea ne propunem prin campania noastră în primul rând să creștem notorietatea acestei prevederi, dar și să îi caștigam pe managerii de succes din România ca investitori in platforma Galantom.ro, un proiect cu unul dintre cele mai bune ROI în termeni de impact social de la noi. Imaginați-vă ce schimbari de impact pozitiv ar putea aduce cei peste 400 de milioane de Euro, daca ar fi investiti in organizații care zi de zi lupta si aduc schimbari vizibile in domenii cheie din viata comunitatii.
Andrei Chirtoc, Coordonator de programe la Envision Romania.
Ce este prevederea 20%
În România, există o facilitate fiscală care permite companiilor să susțină organizații nonprofit, fără costuri.
Potrivit art. 21 alin. 4 lit. p) din Codul Fiscal, contribuabili persoane juridice care efectuează sponsorizări, acte de mecenat, precum și cei care acordă burse private conform prevederilor Legii Sponsorizării nr. 32/1994, beneficiază de un credit fiscal. Companiilor care sponsorizează li se scade din impozitul pe profit datorat statului suma destinată sponsorizării în limita a 20% din impozitul pe profit, dar nu mai mult de 3 la mie din cifra de afaceri.
Consultă codul fiscal aici: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#n21al4p
Date relevante
Conform datelor ANAF furnizate de altreileasector.ro, în 2013, 191.691 de societăți comerciale au înregistrat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul nonprofit suma maximă prevăzută de lege – până la 2,3 miliarde de lei (525 milioane de euro) – ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 16% dintre societățile comerciale (30.651) au ales să folosească facilitatea fiscală prevăzută în Legea Sponsorizării, suma distribuită către ONG-uri fiind de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adică doar 22% din potențialul maxim.
Despre Galantom.
Galantom este o platformă de fundraising online care ajută oamenii de bine să strângă fonduri pentru cauzele sociale în care cred. Galantom este un proiect al Asociației Envision România născută la inițiativa unor tineri pasionați de programe sociale și IT care au ales să dezvolte proiecte generatoare de schimbare cu impact în societatea românească. Mai multe pe http://galantom.ro/
Despre RTC
RTC Proffice Experience este lider pe piața de birotică și papetărie din România de mai bine de două decenii. Începând din 2011, compania face parte din portofoliul de companii deținute de fondul de investiții suedez Oresa Ventures. Cu o gamă de 6.000 de produse disponibile și peste 100 de branduri internaţionale cunoscute, RTC se adresează tuturor nevoilor și asigură cea mai bună acoperire națională. Pentru mai multe informații vizitați www.rtc.ro.
Contact
Andrei Chirtoc
Coordonator de Proiecte
Envision România
0721.765.383
[email protected]