Prima dată am fost acum câțiva ani la Frankfurt, la o întâlnire restrânsă, aproape de genul „ne vedem între prieteni”. Ei bine, de atunci și până acum s-au schimbat lucrurile serios. De data asta au fost vreo 370 de oameni din industrie, adică aproape o mică armată de speakeri și participanți. Au fost două zile pline, poate chiar prea pline – mai ales înainte de maraton.
Inspiraţie de la Londra, Berlin, Chicago
La fel ca la orice conferință, nu te aștepți să pleci cu descoperiri geniale, dar când ai în față oameni care conduc evenimente de top precum Londra, Berlin sau Chicago, e imposibil să nu-ți sară câteva idei prin cap. Și adevărul e că dincolo de orice prezentare, adevărata valoare vine de la relațiile cu oameni din industrie, pe care ai ocazia să le formezi într-o discuție la cafea în pauză și mai greu pe Zoom.
Sporting capital
Am aflat de conceptul „sporting capital” – un fel de barometru care încearcă să măsoare cât de mult îi place unei persoane sportul și cât de probabil e să se țină de treabă. Nota maximă e 10, unde ești atât de pasionat încât îi vorbești despre sport până și vecinului de la doi. Definiția oficială?
Suma de atribute și competențe fizice, sociale și psihologice care susțin și motivează o persoană să participe la sport și să susțină această participare în timp.
O persoană cu 10 chiar dacă are provocări de participare, că e o accidentare, sau probleme cu programul, va încercă să găsească alte activităţi, în loc de alergare face înot etc. Obiectivul este a înţelege mai bine raportarea oamenilor la sport şi a ajuta în a urmării eficacitatea politicilor publice. Mai multe detalii puteţi citi şi aici.
Un sfert din alergători „dispar” anual
Una dintre statisticile care mi-au atras atenția e că, în fiecare an, cam 30% dintre alergători se evaporă. Așa, pur și simplu, nu se mai întorc. Și nu e o tendință recentă sau specifică unei țări; pare că alergătorii, în mod constant părăsesc sportul, cam 30% anual. Acum unii din cauza unei accidentări, alţi au alte priorităţi sau poate găsesc alte sporturi. Așa că mereu trebuie să existe un efort de a atrage noi oameni spre sport, iar fidelizarea lor e o provocare continuă.
Susţinerea sportului în rândul femeilor
Un alt subiect intens discutat a fost cel al creșterii participării feminine la evenimente. Există şi ideea de “enjoyment gap” şi iniţiative ca SheRACES. Și nu, nu e doar o idee frumoasă de inclusivitate; e o oportunitate reală de creștere pentru evenimentele de alergare. Pare că e un segment care are potenţialul cu cea mai creştere numerică în rândul participanţilor.
Tinerii – mai puțin mesaj, mai multă experiență
Aici e clar că trebuie să adaptăm mesajele, nu doar să scriem altceva. Nu merge să vorbești în același limbaj cu toată lumea. Tinerii nu caută să alerge pur și simplu; vor experiențe. Și n-o să se supere că ai mai uitat o virgulă în mesaj, dar un ton prea formal îi îndepărtează.
Sportului pentru copii
Cei de la London Marathon fac o treabă faină şi aici. Au London Mini Marathon pentru copii cu finish în același loc ca al adulților, desfășurat cu o zi înainte de cursa principală. Anul acesta, au avut aproape 13.000 de copii la start, iar sponsorul oficial a donat 10 lire pentru fiecare copil, bani care au mers către școli pentru echipamente sportive și IT. Cum să nu te impresioneze așa ceva?
Porto 2026?
Următoarea ediție a conferinței va fi peste doi ani la Porto. Deci, ai timp să te gândești dacă te încumeți. O să fie tot în noiembrie, înainte de maraton, şi mai multe detalii găseşti aici.