Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010

Am decis sa raspund, cu mica intarziere, invitatia site-ului ResponsabilitateSociala.ro de a comenta putin despre campaniile de CSR de la noi desfasurate in 2010.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Au fost cateva companii care mi-au placut, insa o sa incep cu doua dintre cele care s-au implicat intr-un proiect drag mie: 42 pentru o sansa, campanie prin care Ro Club Maraton a reusit strangerea de fonduri necesare achizitionarii unui echipament medical in valoare de 30.000 euro pentru spitalul Marie Curie.

Prima companie este Enel. Motivul fiind ca au fost deschisi si s-au implicat in aceasta campanie inedita.
Ei au fost prima companie mare care a aderat la acest proiect si au beneficiat de o reclama mai inedita, eu alergand descult ultimii 10 km de la Maratonul International Bucuresti avand logo-ul lor pe spatele tricoului.
Ii apreciez si pentru ca au sustinut Spitalul Marie Curie contribuind cu 500.000 euro la renovarea acestuia, asta fara a face o mare campanie de imagine pe aceasta tema, lucru care mi se pare foarte fain din partea lor.

A doua companie este Star Storage. Nu cred ca sunt foarte cunoscuti pentru campanii mari de CSR, dar ii apreciez pentru ca au fost printre singurele firme care au raspuns la apelul nostru pentru campania 42 pentru o sansa din propria initiativa, fara a-i contacta noi direct. Multumesc Catalin Paunescu pentru increderea si sustinerea acordata.

A treia companie ar fi Petrom pentru proiectul “Tara lui Andrei”. Un proiect foarte reusit. Ce imi place mult la acest proiect e ca au implicat mult comunitatea, prin propunerea de proiecte. Chiar daca nu toate proiectele au castigat, cred ca multi dintre ei au facut un prim pas gandind proiectul si poate vor incerca gasirea de alte surse de finantare si vor realiza pana la urma proiectul.
Un proiect fain care a primit finantare in aceasta campanie a fost “Pista de alergare de sub Tampa”, felicitari Cetatea Brasovului.

As dori sa mentionez si campania Let’s Do it Romania. Felicitari tuturor care s-au implicat in aceasta campanie. Mi se par fabuloase popularitatea, vizibilitatea pe care au avut-o si mai ales numarul absolut impresionant de oameni care s-au adunat la o curatenie colectiva. O alta reusita a acestui proiect e ca a fost organizat de un ONG fara bugetele fabuloase ale unei campanii CSR organizate de o firma.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Ma bucura ca desi anul 2010 a fost an de criza au existat multe campanii, unele chiar cu bugete destul de mari. Din pacate cred ca multe companii se implica in campanii simple, plantezi un copac, donezi 2 centi la fiecare produs. Nu spun ca nu sunt necesare si ele, dar mi-ar placea sa vad campanii mai ample care sa aibe un plan pe mai multi ani si care sa treaca si in alte domenii decat cel ecologic.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Am raspuns putin la aceasta intrebare si mai sus, as dori totusi sa mai adaug ca mi-ar placea sa vad campanii in 2011 orientate si pe schimbarea mentalitatii populatiei in ce priveste sportul si miscarea. Educarea asupra ce inseamna sportul, de ce este necesar.
Degeaba se dau biciclete daca oamenii se uita ciudat la tine cand vii cu bicicleta la birou.
Totodata as vrea sa vad si campanii care sa implice mai mult comunitatea, sa incurajeze voluntariatul, campanii care sper sa intipareasca mesajul ca schimbarea incepe de la noi si cu toti putem sa facem ceva pentru comunitatea in care traim. De asta mi-a placut mult si campania “Let’s Do it Romania” pentru ca a reusit perfect asta si ca un numar mare de oameni au facut voluntariat sa curete gunoaiele lasate de altii fara sa gandeasca “Asta e treaba statului, eu de ce platesc taxe”.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Apreciez mereu campaniile CSR si le-am promovat mereu si o sa continuui sa o fac, mai ales pe cele in domeniul sportului pe blog sau intre prieteni.
Sunt dispus sa fac si voluntariat pentru cele la care cred in utilitatea lor.

Bilantul altor bloggeri il poti gasi pe pagina Resposabilitate Sociala de pe facebook.

Share your love
Gabriel Solomon
Gabriel Solomon

Ultramaratonist, Galantom, organizator de evenimente sportive

Articles: 1217

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.